Pagina's

maandag 3 september 2012

Hartjesogen

... dat kreeg ik vanmorgen bij het zien van mijn twee kinders, die half stuiterden om weer naar school te mogen. Plezant als ze er met zoveel goesting aan beginnen!

 
De jongste gaat nu naar de derde kleuterklas, en zit nu bij de juf die de dochter vorig jaar had. Zij heeft hem dus al volledig ingelicht waar dat de WC'tjes zijn, waar hij zijn koekje/fruitje moet opeten en meer zo van die belangrijke kleuterdingen. Hij wordt pas 5 net na Kerstmis en is dus 1 van de jongste kindjes van de klas, maar hij zal het daar wel goed doen, in die derde kleuterklas.
De oudste gaat naar het eerste leerjaar, vandaar de grote boekentas die met dat kleine meisje wegloopt. Broer zorgde goed voor haar vanmorgen, hij wou haar zijn potlood meegeven voor in de pennenzak, en toen hij zag dat dat een blauw met raketten op was zei hij 'wacht, ik zal u een meer meisjesachtig potlood geven. Zo schattig!!
 
Het eerste woordje dat de dochter leerde lezen vandaag is 'Leen', nogal saai vind ik. Bij ons in de tijd was dat nog pet of zoiets, als ik me goed herinner. Mijn eerste leren-lezen boek zie ik nog zo voor mij: vier prentjes naast elkaar met telkens het woordje eronder geschreven, en dan daaronder allemaal woordjes die erop leken. Veel lettertjes en weinig prentjes alleszins, dan zijn de boeken nu veel mooier! Al schrik ik wel van de hoeveelheid boeken die ze al meekreeg, als dat allemaal in dat kleine hoofdje moet dit jaar.... amai.
 
En zo zijn we weer gestart!
 
O ja, om toch iets naaisels in dit postje te schrijven, behalve het vestje van de dochter hebben ze zelfgemaakte kleertjes aan. Dat vind ik altijd zo leuk om te zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten