Pagina's

zaterdag 29 september 2012

Broek-modus

Met het koudere weer van de laatste weken, en na een korte inspectie in de kast van de zoon, werd duidelijk dat er dringend nieuwe broeken nodig zijn. Toch altijd ongelooflijk hoeveel die "kleintjes" elk jaar weer groeien!

Ik maakte eerst een test-versie van de jacob-broek, maar niet alleen knipte ik de pijpen wat te kort af, het patroon flateert de zoon niet zo vind ik. Er zijn retro-kindjes die precies in die broek geboren zijn, en dan is er al de rest. Ik  heb nog steeds niet de moed bijeen geraapt om een broek met een echte rits en  gulp ineen te flansen, dus zocht ik een patroon met een gewone rekker in de taille. En lang leve Ottobre, zoals gewoonlijk vond ik daar weer mijn goesting, in de Ottobre 4/2012, model 19. Ik liet de lintjes in de taille weg, en tekende er een nep-gulp bij.


Het achterpand van de broek bestaat uit twee delen, ik stikte ook alle naden op de goede kant een of twee keer door. Vanonder in de pijpen zit een rekker, maar ik denk dat de broek even mooi is zonder die rekker! 
In Ottobre gebruikten ze 'winddichte katoen', geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen, ik gebruikte een coupon jeans van het stoffenspektakel. De coupon kostte 7.5 euro, en ik heb nog de helft over, awel, van zo'n dingen wordt de Hollander in mij heel gelukkig :-) 

 





























En dat er mij nu maar eens iemand een spreekwoordelijke sjot onder m'n gat geeft om aan die echte gulp te beginnen! Weg met dat koudwatervrees!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten