Pagina's

zaterdag 22 september 2012

Cowl neck jumper dress

Zij noemde deze jurk al de geen-gedoe-jurk, en dat kan ik alleen maar beamen!! De cowl neck jumper dress is een zaligheid om te maken. Het patroon is simpel, zit in een uurtje in elkaar, en is zalig om te dragen. 

Ik maakte er vorig jaar al eentje, in sweater-stof, maar dat was toch eerder wat dik om als gewoon als jurkje te dragen. Deze keer dus in een gewoon tricotje, besteld bij mijn favoriete webwinkel, Bambiblauw.
Ik maakte net als zij 2 aanpassingen aan het patroon: de mouwen zijn eerder breed, dus voegde ik op het einde een iets smallere boord toe. Voor in een eerste leerjaar vond ik dat wel handig. En om het lintje wat beter te laten zitten maakte is lusjes in de taille om lint door te steken. 
Het patroon gaat maar tot vijf jaar, maar voor m'n 6-jarige knipte ik gewoon een extra brede naadwaarde aan. En dat werkte perfect.




En de dochter? Die vindt het allemaal even geweldig!


Ik trok makkelijk 20 foto's van haar, maar op een of andere manier is dit de enige die min of meer voor publicatie vatbaar is... Zot doen kunnen ze, poseren blijft ne moeilijke :-)


1 opmerking: