Pagina's

woensdag 12 september 2012

De t-shirt die een trui wilde zijn

Tricot, ik blijf het super leuk vinden om mee te werken! Ik hou van mijn naaimachine, maar toch nog meer van mijn overlock :-)

Ik kocht de boompjes stof in de lente bij een lokale stoffenverkoop van Vermiljoen, het was mijne eerste meter design-tricot die ik kocht. Een beetje later vond ik bij Julija's de perfecte bijpassende groene tricot, die stoffen zijn echt voor elkaar gemaakt! Ik gebruikte de combinatie al eerder, hier.

Patroon komt uit de laatste Ottobre (4/2012), model 28. Het is normaal gezien een t-shirt, maar hoewel ik de juiste maat nam (122 volgens de tabel) valt het model nogal groot en breed uit. Nu met de winter in aantocht is dat echt niet erg natuurlijk, zo'n slobbertrui was tussen mijn 13 en 17 jaar een vaste waarde in mijn garderobe! al zag die trui er toen wel niet zo kleurrijk uit :-)




Ik maakte de mouwen een pak korter en voegde onderaan nog een boord toe omdat de breedte anders nog extra opviel.


En er komt nog veel meer tricot geweld aan!


2 opmerkingen:

  1. Zo leuk dat stofje.
    En zo'n slobbertruitje is veel gezellig aan dan een t-shirt :)
    Echt mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En Ottobre valt dus groot uit? Hm. Mijn volgende naaiproject dan eerst nog eens goed bekijken, dus...

    BeantwoordenVerwijderen