Pagina's

vrijdag 27 april 2012

A-lijn rokje mme zsazsa part I

Ik maak meestal kleedjes voor mezelf, maar dat is alleen maar omdat ik nog niet Het patroon van een rokje had gevonden. Toen half blogland het Knipmode 06/2010 rokje aan het maken was heb ik dat patroon ook te pakken gekregen, maar voor mij klopte er iets niet. Ik denk dat het die nepen waren, geen idee, maar ik had aan mijn rug een groot 'gat', en aan mijn heupen spande het te hard. Ok, ik geef toe, mijn taille en heupen zijn niet 100% in verhouding tot elkaar :-), maar toch, zo'n losse flap vanachter was geen zicht.

Dus was ik heel blij dat Mme Zsazsa besloot om het rokjesboek uit te brengen! En jawel, het A-lijn patroontje is me goed bevallen.
Het stofje komt van de solden uit Julija's shop, dat lag al even te wachten op een goed doel. Ik had wel iets raar met het voor- en achterpand: ofwel heb ik verkeerd getekend, of verkeerd op elkaar gespeld, maar bij mij leek het alsof de voorkand de achterkant was (want dat pand kwam hoger) en andersom. Eens zien hoe ik dat de volgende keer ga oplossen... Het ineenzetten ging heel vlot, hier komt zeker een vervolg op!


Bij het zien van deze foto zag ik wel ineens dat ik die gele bloem op een nogal 'strategische' plaats had gezet. Manlief kwam al af met 'kijk, een bloem op uw bloemeke!' Mmm, volgende keer toch wat meer aandacht schenken aan het knippen van de stof bij grote patronen :-)

Na twee keer dragen is ondertussen de rits al wel kapot, bij de overgang tussen rok - paspel - platstuk/beleg had ik te dicht bij de rits gestikt, waardoor de rits daar heel stroef open en toe ging, en ja, als ge daar dan eens goed aan trekt gaat dat kapot... Ik heb al een nieuwe rits gekocht, maar de motivatie om dat allemaal los te tornen en die nieuwe erin te steken is niet zo groot... iets nieuw maken is toch zoveel leuker dan iets herstellen! En daarbij, het is een zomerrokje, iets wat ik nog niet meteen ga nodig hebben, als ik het weerbericht bekijk...

3 opmerkingen: