Pagina's

maandag 30 april 2012

Zomerkleedje

1 van de leukste dingen aan zelf kleertjes voor de kindjes maken vind ik samen met hen naar de stoffenwinkel gaan, en hen een stofje laten kiezen, wat resulteert in een grondige inspectie van de winkel en "mama, dees!". Soms is het een stofje waar mijn ogen pijn van doen, maar meestal valt het goed mee.

Dus toen de dochter dit uit de rekken haalde (de Roze Fase is ze gelukkig al een beetje gepasseerd) kon ik mij daar volledig in vinden, en dit is het geworden:




(De foto's zijn dit weekend getrokken tijdens een mini-ardennen-vakantie'tje, maar poseren voor foto's, het zal nooit een sterke kant van ons worden...)

Met 1 van mijn eerste goed gelukte blinde ritsen! Ik vind het nog steeds moeilijk om beide kanten even hoog te laten komen, maar met een verschil van minder dan een halve cm kan ik wel leven :-)


Het patroon is het aangepaste patroon van een burda-kleedje dat ik al eent tijdje gebruik. De bovenkant heb ik wat langer gemaakt, en in het rokpand steken aan de zijkant telkens twee stolplooien voor het redelijk verplichte zwier-gehalte.
De bovenkant is gevoerd, het rokpand niet. Dit soort van kleedjes vind ik zelf geweldig leuk om te maken, er staan er dus nog een hele hoop op het programma! (en net lees ik dit, dus misschien moet ik toch een paar extra trips naar de stoffenwinkel plannen :-) )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten