Pagina's

woensdag 11 april 2012

Broekjes

Ik maak heel graag kleedjes voor de Dochter, maar op de duur begint de Zoon zich dan wat achtergesteld te voelen, maar daar heb ik sinds kort de perfecte oplossing voor gevonden.
In de Ottobre 3/2010 staat een patroon van een bermuda/short-achtige broek dat niet alleen heel plezant is om te maken, maar waarmee ge echt alle kanten uit kunt. Het heeft insteekzakken, en je kan kiezen of je er nog achter- en zijzakken bijaanzet, en de lengte kan je dan ook nog eens zelf kiezen, ideaal!


Ik heb voor de vierjarige zoon maat 110 geknipt, het valt nogal groot uit, maar ik hoop op een hele lange en warme zomer, met een lange nazomer erna, en dan zullen die broekjes zeker van pas komen!
Het broekje links is van gekreukeld katoen van de plaatselijke stoffenwinkel, ik hoop dat ik dat broekje nooit ga moeten strijken :-). Met de zakken erbij (insteek, opzij en achter) had ik 80 cm stof nodig, en dan heb ik nog heel creatief moeten zijn om de tailleband eruit te halen..... ik was die op voorhand vergeten te knippen, en had geen groot stuk meer over. Al een geluk is het een tailleband met een rekker, en zie je niet dat ik 7 of 8 kleine stukken aan elkaar heb gestikt :-)
Het tweede broekje is mijn eerste designer-stofje ooit waar ik mijn schaar in zette, ik had een halve meter besteld, en daar kreeg ik juist de pijpen uit. Patronen laten doorlopen is niet meteen een sterk punt, hier ging dat gewoon niet omdat ik te weinig stof had. Ik heb wel geprobeerd om de vakjes wat te laten doorlopen, zodat je toch niet helemaal zeeziek wordt als je naar dat broekje kijkt :-)

Ik ga ook eens proberen hetzelfde broekje in een meisjes-stofje te maken, benieuwd wat dat gaat geven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten