Pagina's

zaterdag 2 juni 2012

Pandenrokje

Er was nog voldoende stof over van het kleedje om de dochter ook in de groene bloemetjes te steken - tot grote tevredenheid van de dochter die het maar niets vond dat de mama heel die lap stof had toegeeigend (want eerlijk is eerlijk, ik had het oorspronkelijk voor haar gekocht :-) )
Het is een pandenrok met elastiek uit het boek van mme Zsazsa, en ik moet zeggen dat het heel mooi valt! Ik heb wel een extra pand moeten gebruiken, ik had bij het knippen van het patroon naar de leeftijd gekeken en niet naar de heupomtrek. Dus volgende keer (want die komt er zeker) de breedte van tien jaar en de lengte van zes jaar.

Vanonder een lintje aangestikt, ik heb de twee uiteinden à la deze manier aan elkaar gestikt en dan vanbinnen schuin afgeknipt. Ik vond dat lintje eerst nogal jaren-80-baby-wiegjes-achtig, maar ik moet mijn vooroordelen opzij zetten, ik vind het schoon passen!  (En nota aan mezelf: volgende keer wel zien dat de naad van de panden en de naad van het lintje een beetje overeen komen....)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten