Pagina's

donderdag 31 mei 2012

Van katoen (maar dan anders) - zomerkleedje!

Zomerkleedjes - ik krijg er niet genoeg van! Zo leuk om te maken en te dragen. Na het tricot-geweld van de vorige keer wou ik eens een kleedje in katoen. Patroon is er eentje uit de Knipmode juni/2011, het is een volledig gevoerd kleedje met een rits in de zijnaad. Voor de eerste keer iets met 3 bollen, dat was best spannend! Al moet ik wel toegeven dat het achteraf gezien waarschijnlijk niet echt drie bollen waard was, m'enfin, het ego wil ook wat he :-)
Het naaien van het kleedje ging relatief vlot, alleen het innaaien van de rits was lastig. Dankzij de uitleg van spiegelstiksels lukt het me meestal goed, maar hier moest de rits in de naad gestikt worden, en dan is dat net anders.
De eerste versie was niet echt naar mij goesting:

Ik heb de rok korter en wat minder wijd gemaakt, de taille nog wat ingenomen, de plooien een beetje doorgestikt, en dan met een riem is het nog goed gekomen. Je zal het moeten doen met een overbelichte foto waardoor de kleur fletser overkomt dan in 't echt en zonder schoenen, want die hebben net de geest gegeven... (joepie, een reden om te gaan winkelen!)
Als je goed kijkt onder mijn rechterarm dan zie je dat die rits toch niet 100% gelukt is :-)
Stof: stoffenspektakel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten