Pagina's

zondag 6 mei 2012

Burda 7828 meets Knipmode

Ik kocht in 2010 een kleedje in de Hema dat ik dat jaar heel veel en heel graag gedragen heb. In dat jaar ben ik ergens beginnen naaien, en begon ik al mijn kleren met andere ogen te zien. Vroeger keek ik alleen maar naar de kleur en een beetje naar de vorm, nu veel meer naar hoe kleren juist in elkaar steken, naar de soort van stof en zo. (wat niet altijd goed is, want tegenwoordig denk ik heel de tijd 'dit kan ik ook', en alle kleine foutjes vallen extra hard op) (en van die foutjes, dat heeft me wel geleerd dat je voor jezelf altijd ongelooflijk streng bent, want ik heb al kleren gezien in de winkel met foutjes die ik voor mezelf nooit had laten staan...)

Dat kleedje was voor mij het startschot van een garderobe-revolutie, want kleedjes zijn zo makkelijk! Niet kiezen tussen rok en passend t-shirt, gewoon een kleedje en je bent helemaal aangekleed, zalig gewoon voor een twijfelaar zoals ik :-)

Dat Hema kleedje heb ik een paar keer gekopieerd, maar 20 dezelfde kleedjes in een ander stofje in de kast is ook niet zo plezant, dus heb ik al een paar andere patroontjes uitgeprobeerd. Het kleedje hieronder is er eentje uit de knipmode ik denk februari of maart, het was een kleedjes-editie. De eerste versie van dat kleedje trok op niet veel, het patroon schrijft fronsjes ter hoogte van de buik en rug voor, en in de plaats dat dat me slank doet lijken was ik precies 5 maanden zwanger. Dus hup, de schaar erin, bovenkant en onderkant van elkaar, en gooi in de to-do hoek. Na een paar weken weer opgevist, en het Burda patroon 7828 dat er heel erg op lijkt naast gelegd, en uiteindelijk is het dit geworden:
Het heeft wel een riem nodig, alleen de bloemekes vind ik wat druk.

De Hema heeft trouwens heel regelmatig mooie modellen hangen, ik heb al gedacht om er een kleedje te kopen, over te tekenen, na te maken, oorspronkelijke kleedje terug brengen, geld terugvragen, volgende kleedje kopen enz :-)

Ik ben ook (net) begonnen met al de mooie kleedjes die ik in tijdschriften en foldertjes vind uit te knippen en bij te houden. Als ik wat meer kennis heb van patroontekenen heb ik alvast massa's inspiratie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten