Pagina's

maandag 21 mei 2012

Zomershort

Een tijdje geleden zag ik bij haar een heel tof shortje, waarvan zij het patroon tekende. 1 mailtje later was ik ook in het bezit van het patroontje (bedankt daarvoor!) en nu met het goede week vond ik het de moment om eraan te beginnen. Het patroon is een maat 116, en de uitleg erbij is echt heel duidelijk, een aanrader!

Het broekje heeft hele leuke zakken:

Spijtig genoeg kreeg de dochter net een groeispurt, en past ze net niet meer in een 116... ik heb haar weer  nagemeten omdat ik het niet geloofde :-) Toch altijd spijtig, iets naaien dat uiteindelijk te klein blijkt te zijn!

Edit:
Het shortje heeft een goede thuis gevonden! Ik heb niet meteen een vierjarig meisje in m'n omgeving, maar wel een tweejarige, ziehier het dochtertje van m'n nichtje:
De rekker is een beetje ingenomen, het komt tot net over haar knieën, maar voor de rest past het! Ze kan er dus nog een aantal jaar mee verder :-)

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Jammer dat 't te klein is voor haar! Hier is ook nipt! 't Zal voor één zomer zijn....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,hoi,
    Hij is erg leuk geworden, goed gelukt!Jammer dat die niet past.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen probleem, het heeft ondertussen een ander meisje blij gemaakt :-) Ik blijk nog steeds fan van het patroontje, misschien dat ik het wel eens probeer een maatje groter te tekenen!

      Verwijderen