Pagina's

donderdag 3 mei 2012

Raglan rules!

Ik ben een ongelooflijke fan van raglan-mouwen. Ik vind dat de stof veel beter tot zijn recht komt als je een raglan-mouw gebruikt, zeker als je de mouwen in een andere kleur maakt dan het lijfje. Ik hoorde gisteren ook in project Runway dat Raglan mouwen een optische illusie geven, dat de schouders smaller worden. Nu hebben de kindjes dat niet meteen nodig, maar ik ga dat toch eens voor mezelf proberen.

Meestal gebruik ik het patroon van Ottobre 1/2011, en voor de zomer maak ik de mouwen gewoon wat korter.
(ja, de zoon, dat is zowat de enige die wel goed kan poseren :-) )

Je kan dat patroon ook gebruiken om een nachtkleedje van te maken: gewoon verlengen en een beetje uitschuinen naar onderen.:

Drie keer raden welk liedje ze hier aan het zingen was... juist ja, dat politie-liedje van K3 :-)

En dan hier een foto, de kleding combinatie is nogal -eum- eigenwijs, maar ze is gewoon te geweldig om niet te laten zien:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten