Pagina's

vrijdag 29 juni 2012

Korte broek voor korte benen

Als ik een patroontje goed vind ben ik niet vies van bandwerk, integendeel: een patroon dat klaarligt, maten die passen, geen twijfel over hoe het ineen moet gestoken worden, zalig! Toen er vorige week eindelijk goed weer werd voorspelt vond ik dat de zoon nog wel een extra schort kon gebruiken, dus diepte ik nog eens mijn short patroon op (Ottobre 3/2010).


Deze keer verstevigde ik de zakkleppen met dikkere vlieseline en de tailleband met dunne vlieseline wat toch een professioneler resultaat geeft. Bij een geruite stof knip ik de zak en de zakklep ook altijd schuin van draad, dat geeft een leuk effect.
De stof komt van het stoffenspektakel en is dezelfde als de short van de papa, en dat resulteert dan in dit:

















Dus als ik ze op vakantie kwijt ben moet ik alleen maar zoeken naar de zottekes van de buurt, komt in orde!

(en ik ga iets proberen te doen aan die overbelichte foto's... )

Geen opmerkingen:

Een reactie posten