Pagina's

maandag 2 juli 2012

Baby gezocht!

Om kleertjes te passen, want ik ben na 4,5 jaar al helemaal vergeten hoe klein boelekes nu weer zijn. Een maatje 68, is dat iets voor na een paar maanden, of pas na een dik half jaar? En de baby-maten in Ottobre, vallen die eigenlijk groot of klein?
Het boeleke in kwestie is geboren in april, en is echt super schattig! Na het doorbladeren van mijn collectie Ottobres viel mijn oog op een T-shirt met enveloppe hals. Ik maakte eerst een maat 68, maar omdat ik schrik had dat de T-shirt maar zou passen in de winter maakte ik voor de veiligheid nog een maat 62.
Het model dat hier qua maat het meest in de buurt komt is toch niet echt geschikt:



Stof: Vermiljoen
Patroon: Ottobre 3/2011

Ik heb al een hele tijd ruzie met de tweelingnaald, maar deze keer ben ik wel tevreden van het resultaat. Ik heb deze keer de steeklengte groot genoeg genomen, en dan gestikt op het overlockstiksel. Geen opkrullende tricot-zomen, en geen 'koordje' tussen de twee stiksels, dus de score ik-tweelingnaald is 1 - 20. Ik ga er nog komen!



Maar achteruit stikken met een tweelingnaald moet dus echt.... heel.... traag.... anders krijg je dit:



Als de naald kon praten had ze 'Auw' geroepen :-)

1 opmerking:

  1. Dit probleem ken ik. Ik maak spulletjes voor het goede doel, maar weet nooit of de maten goed vallen. Natuurlijk heb ik een pop geprobeerd, maar net zoals bij jou was dat model niet zo geschikt.
    Hoe dan ook, het is een zeer leuk t-shirtje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen