Pagina's

woensdag 11 juli 2012

We gaan kamperen en we nemen mee...

... gemakkelijke shortjes! Ik hoop dat we die met overvloed gaan nodig hebben :-)
Ik tekende een simpel sponsen shortje over, zo eentje van de Aldi of de Carrefour. Die shortjes bestaan al minstens 30 jaar denk ik, ik liep daar als kind heelder zomers mee rond. (tot op zijn minst m'n 14 jaar, waardoor ik toch een lichte afkeer tot sponsen shortjes heb ontwikkeld moet ik eerlijk zijn :-), en gebruikte dat als basis van zowel de short van zoon als dochter. Ik legde de zijnaad op de stofvouw, ik moest dus alleen de binnennaad en de kruisnaad stikken. Dan nog een zoompje erin, taille omvouwen en vaststikken, rekker erin, en voila, een short op een kwartier!




Ik gebruikte een hoop restjes, oude T-shirten (waar je dus geen zoom meer moet instikken, kei-gemakkelijk) en mislukte projectjes, ideaal om kleine stukken stof weg te werken. 




Nu, zes keer een kwartier, op de duur werd dat wel wat saai. Al een geluk dat mijn vaste compagnon ook van de partij was!

1 opmerking:

  1. Wat een leuke shirtjes. Het ziet ernaar uit dat een T-shirt het ideale maatje is om een short van te maken. Is toch leuk als je zo kan recycleren met kleren en er andere leuke spullen mee kunt maken !!!

    BeantwoordenVerwijderen