Pagina's

donderdag 7 juni 2012

Hemdje voor Ridder Zoon

Inspiratie komt soms van alle kanten tegelijk...Twee weken geleden zag ik dit hemdje, en ik was er instant verliefd op. Zo schoon, dat blauw met dat geel! En dan die biesekes, wauw! Ik heb al wel eens een hemdje gemaakt maar was er toen niet helemaal tevreden van en had wat schrik om eraan te beginnen. Maar toen zij een hemdjes-sew-along organiseerde had ik geen excuus meer :-)
De stof is gekozen door de zoon en kocht ik al in maart bij vermiljoenshop, zonder echt een projectje in gedachten. Ik kocht toen nét genoeg stof om er een hemdje uit te krijgen, wat wel voor enige stress zorgde bij het knippen, verkeerd knippen was geen optie!

Patroon is het overbekende Apple-patroon met enkele aanpassingen: de kraag deed ik volgens deze manier, en geïnspireerd door het hemdje van Paspelpoezen voegde ik biesjes toe aan de mouwen, het zakje en in het achterpand. Voor de knoopjes koos ik voor drukknopen, ik vond dat wel passen bij dit hemdje en stiekem had ikw at schrik om het hemdje alsnog te verknoeien bij het maken van de knoopsgaten. Ik kocht ze bij de Zijdeworm in Wommelgem, ze hebben daar drukknopen in alle kleuren van de regenboog, ik heb er weer 10 nieuwe ideeën bij!
Ik maakte maar 110 voor de vierjarige zoon, en het past perfect. En ook al zitten er schoonheidsfoutjes in, ik ben heel content met het resultaat, en de zoon ook!


3 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Wat een leuk stofje en ik vind het prachtig met die gele accenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo!

    Zeer mooi hemdje! Ik zou het ook graag eens proberen ;-)
    Waar zou ik het patroon ervan kunnen vinden?

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon komt uit de Ottobre 3/2010, het is echt de moeite waard! Als je een abonnenment neemt mag je trouwens 1 boekje uit het verleden vrij kiezen, zo heb ik het gedaan. Succes ermee!

      Verwijderen