Pagina's

zondag 10 juni 2012

Burda 7381 - Korte broek voor lange benen

Eigenlijk vieren wij vaderdag niet - toch niet die in juni. Er is maar 1 vaderkesdag op het jaar, en dat is maart, gelijk dat er maar 1 moederkesdag is, die in augustus. Maar, en dat kan menig naaister beamen, de man heeft al serieus op zijn kin mogen kloppen wat betreft maaksels voor hem, dus een nep-vaderdag zag ik  als een ideale gelegenheid om eens iets voor hem te fabriceren.
Inspiratie genoeg, ik heb al drie patronen voor hem gekocht, en ik zou ook graag eens een hemd voor hem naaien (maar daar durf ik nog niet goed aan beginnen), maar gisteren koos ik voor dit:

Een heel simpele broek met een elastiek in de taille (ik moet dringend eens leren een echte gulp te leren stikken!), zijzakken en zakken in de naad. Het was een beetje zoeken naar de maat, want de man is veel groter dan de standaardmaat, en ik koos voor maat 50. Blijkt uiteindelijk wat te groot en vooral te breed te zijn, volgende keer nog wat verder experimenteren met maat en breedte. 's Morgens de stof geknipt, 's avonds was de broek klaar!

En voor de naaisters die wel al een echte gulp kunnen/durven naaien: dit patroon is misschien wel eentje om uit te proberen? Laat het me zeker weten!

2 opmerkingen: