Pagina's

zaterdag 3 november 2012

Yes, einde van de roze fase!

Kleine kindjes worden groot... zowat al de kleedjes die ik eerder voor de dochter maakte zijn ofwel te kort, ofwel te smal. Tijd dus voor een nieuw! En oef, de keuze van de dochter beperkt zich niet meer enkel tot roos, donkerroos en lichtroos, blauw (mijn lievelingskleur) mag vanaf nu ook. De stof komt van de Stenzo-kraam van het stoffenspektakel, ik was diegene die twee kinderen onder de tafel had verstopt omdat het te druk was aan de stand om ze naast mij te laten staan...

Het patroon tekende ik zelf, aan de hand van een Burda-patroon. Ik behield eigenlijk enkel de bovenste kant van het bovenstuk, want ik verlengde het bovenstukje, en tekende er een nieuwe rok bij. Lekker lange rok, met voor en achter twee plooien in de zijkant. Kleedje is volledig gevoerd met een wat stijvere katoen, waardoor het rokdeel wat wijder staat. Zo uit de jaren 50 weggelopen :-)



Ik zag dat in 'Stof voor durf-het-zelvers' een heel gelijkaardig patroon staat, dat ga ik zeker ook eens uitproberen.
 
De blinde rits begint goed te lukken, ik steek ze er toch al niet meer binnenstebuiten en achterstevoren in, en ze is blind genoeg naar m'n goesting (en al zeker van ver :-) ).


1 opmerking: