Pagina's

woensdag 21 november 2012

Pilotenmuts

Onlangs werd het zoontje van een hele goede vriendin 3 jaar, tijd dus om nog eens een cadeau'tje te maken.  Ik zocht iets origineel en vond in mijn nieuw lievelingsboek de pilotenmuts.

De vosjes kocht ik al een tijd geleden, het is een canvas-achtige stof. Het ineenzetten van de muts was moeilijk en makkelijk tegelijk: de eerste keer dat je de uitleg leest snap je er niet veel van, maar eens je er mee bezig bent vallen alle puzzelstukjes op z'n plaats. Vooral de tip dat je van beneden naar de punt moet stikken, en een beetje over het stiksel van de 'overkant' om de bovenkant van de muts zeker te sluiten vond ik heel goed.



Ik twijfelde wat aan de maat, er staat niet goed bij voor welke leeftijd het is. Maar het is echt een one-size-fits-all, zowel de kersverse driejarige, mijn bijna vijfjarige (het model voor de foto) en zesenhalfjarige, en zelfs ikzelf konden de muts opzetten :-)

3 opmerkingen: