Pagina's

dinsdag 27 november 2012

Uiltjes

Net als half blogland heb ik ook iets met uiltjes, en stond ik bij het stoffenspektakel in sepember samet 150 andere liefhebbers aan te schuiven voor een metertje van dit geweldige tricot-stofje. Ik kocht het al eerder in het wit, maar ik vond de felle kleurtjes op dat grijs heel mooi voor de winter.

Het patroon is er eentje uit de Ottobre 4/2011, model 28. Het is een kleedje waar je veel kanten mee uit kan, en het heeft een paar leuke details. Door de zakken lijkt het niet meteen op een slaapkleedje, en je kunt het niet goed zien op de foto, maar in de hals zit een klein stolpplooitje.


De mouwtjes zijn een beetje gerimpeld waardoor ze zo'n beetje poffen. Volgend de werkbeschrijving moet je er een elsatiekje instikken, dus heb ik dat maar braaf gedaan, maar ik denk dat je met een rimpeldraad wel even ver komt.


Ik heb lang getwijdeld over de kleur van boordstof: blauw, groen, roze, ik heb het er allemaal naastgelegd, maar kreeg bij niets een goede vibe. Heb uiteindelijk voor neutraal anatracietgrijs gekozen, omdat je er dan eender welke kleur van T-shirt kan onderdragen.



En het model vindt dat poseren al maar leuker!

1 opmerking:

  1. Die uiltjes blijven een hit :) Mooi kleedje en een fiere dochter zo te zien !

    BeantwoordenVerwijderen