Pagina's

donderdag 16 augustus 2012

Het rokje met de dochter erin

Ja! Gelukt! Dankjewel ikke voor de ultieme tip! Ik had bijna m'n computer uit het raam gegooid :-)
Hier is-ie dan, het rokje dat ik jullie al twee weken wil tonen:


Bij het kopen van de stof voor dit rokje, de laatste (centi)meters op de rol, moest ik stevig met de dochter onderhandelen  voor ik er een rok voor mij mocht mee maken. Maar al een geluk zat er net genoeg op de rol voor nog een rokje voor haar.
Toen het boek van de Madam uitkwam was ik meteen gefascineerd door het rokje met Erin erin (haha, geweldig gevonden toch :-) ).

En eigenlijk klopt de titel van deze blogpost niet, maar het was gewoon onmogelijk om een goede foto te trekken van de rok met dochter wegens te veel kuren, dat het dan maar een rok zonder dochter is geworden.
Mijn 6-jarige past nog maar nipt in de maat 6 jaar, en dan nam ik al de lengte voor 8 jaar. Volgende keer dus toch een maatje groter knippen.
Het is een gevoerde versie, met een katoenen onderrok. Dat plakt wel aan broekkousen, maar de dochter draagt bij koud(er) weer liever leggings, en dat plakt een pak minder. Voor mezelf neem ik wel altijd een voeringstof die geen statische elektriciteit geeft, er niks vervelender dan op 't werk door de gang te stappen en heel de tijd aan kleren zitten te frunikken omdat alles omhoog kruipt :-)

2 opmerkingen: