Pagina's

maandag 31 december 2012

Op de valreep

Ik kocht deze stof ergens vorig jaar, toen ik nog toekwam met een metertje voor een kleedje voor de dochter. Vorig jaar kwam het er niet van, en toen groeide de dochter zo hard dat een meterje niet meer genoeg was, zeker niet als het een kleedje met wat zwier moest zijn.
Groot was mijn vreugde toen ik zag dat er van dezelfde stof nog een restje lag in de stoffenwinkel! Hip hoi!

Ik knipte de patroondelen al een paar weken geleden, maar gelijk veel van mijn projecten de laatste tijd bleef het een hele tijd aan de kant liggen (dat zou eigenlijk een goed voornemen zijn: men make af wat men beginne). Tot gisteren, en ik heb het dan maar ineens helemaal afgewerkt. Net op tijd om het nieuwe jaar stijvol in te zetten!

Het patroon is weer een durf-het-zelverke, in het voorpand van de rok zit een stolplooi, de achterkant is een gewone A-lijn. De stof is eerder aan de donkere kant, maar met een witte paspel wordt het wat gebroken.


Ziet dat teentje hier, ze zou niet misstaan in een balletschool, niet?

Rest me nog te zeggen: voor iedereen een heel fijn oudejaar gewenst, en een nieuw jaar vol met creativiteit, mooie stofjes, goed gelukte maaksels, en een goede gezondheid!

1 opmerking:

  1. Heel mooi! Het stofje is prachtig! Prettig eindejaar en een vreugdevol 2013.

    BeantwoordenVerwijderen